close
                                 "Symphony"
                                       交響曲
                          (feat. Zara Larsson)
 

看了MV後眼眶泛淚,雖然不知道這是真的還是假的故事,總之這是在說一對男同志情侶。而歌詞中提到的「你走了」,是其中一方車禍過世了😭而影片中的指揮家正是故事中的其中一個主角,歌頌已故的情人

  

YouTube MV影片網址: https://g.co/kgs/mlZmFq

[Zara Larsson:]
I've been hearing symphonies
這交響樂在我腦中迴盪
Before all I heard was silence
在這之前我的人生寂靜無聲
A rhapsody for you and me
我和你共譜出的狂想曲
And every melody is timeless
每個旋律都永恆不息
Life was stringing me along
過去我的人生都只是獨奏
Then you came and you cut me loose
有你之後 我獲得解放
Was solo singing on my own
過去我只能寂寞獨唱
Now I can't find the key without you
有你之後 我無法獨自找到對的音(key)
And now your song is on repeat
你就像歌成為我的循環播放
And I'm dancin' on to your heartbeat
我隨著你的心跳起舞
And when you're gone, I feel incomplete
你離開後 我的人生變得不再完整
So if you want the truth
如果你想聽我的真心話
I just wanna be part of your symphony
我只想成為你生命中交響曲的一部分
Will you hold me tight and not let go?
你會緊握我的手不放嗎?
Symphony
交響樂
Like a love song on the radio
就像收音機播放愛情的歌
Will you hold me tight and not let go?
你會緊握我的手不放嗎?
I'm sorry if it's all too much
抱歉如果我要求的太多
Every day you're here, I'm healing
每天你在我身邊時 我就藥到病除
And I was runnin' out of luck
我大概花光了一生的運氣了
I never thought I'd find this feeling
我從沒想過我能遇見你
'Cause I've been hearing symphonies
因為這交響樂在我腦中迴盪
Before all I heard was silence
在這之前我的人生寂靜無聲
A rhapsody for you and me
你跟我共譜出的狂想曲
(A rhapsody for you and me)
你和我共譜出的狂想曲
And every melody is timeless
每個旋律都永恆不止
And now your song is on repeat
你就像我的循環單曲
And I'm dancin' on to your heartbeat
我隨著你的心跳起舞
And when you're gone, I feel incomplete
而你走了 我的人生不再完整
So if you want the truth
你想聽我的真心話
I just wanna be part of your symphony
那就是我想當你人生交響曲的一部分
Will you hold me tight and not let go?
你會緊握我的手不放嗎?
Symphony
交響曲
Like a love song on the radio
就像收音機播放的愛之歌
Will you hold me tight and not let go?
你會緊握我的手不放嗎?
And now your song is on repeat
你就像我的循環單曲
And I'm dancin' on to your heartbeat
我隨著你的心跳起舞
And when you're gone, I feel incomplete
而你走了 我的人生不再完整
So if you want the truth
你想聽我的真心話
I just wanna be part of your symphony
那就是我想當你人生交響曲的一部分
Will you hold me tight and not let go?
你會握緊我的手不放嗎?
Symphony
交響曲
Like a love song on the radio
就像收音機播放的愛之歌
Symphony
交響曲
Will you hold me tight and not let go?
你會握緊我的手不放嗎?
Symphony
交響曲
Like a love song on the radio
就像收音機播放的愛之歌
Will you hold me tight and not let go?
你會握緊我的手不放嗎?

-------------------
翻譯有更好的用詞或有錯請留言😄謝謝
arrow
arrow
    全站熱搜

    zoey 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()